De Haagse Puch bromfiets mag toch volgend jaar 40 dagdelen de milieuzone in. Velen, waaronder ook de FEHAC, hebben zich ingezet om dit typisch Haagse mobiel erfgoed ook rijdend te bewaren. Een betere oplossing is om de Puch op schonere brandstof te laten rijden.
De Puch (en zijn broertje de Tomos) zijn tweetaktbrommers op benzine en die zijn volgens de gemeente zo vervuilend dat ze definitief uit de stad geweerd moeten worden. De Puch, bezongen is het Haagse lijflied, Oh Oh Den Haag, mooie stad achter de duinen, is niet zomaar een brommer maar Haags mobiel erfgoed.
Net als al het andere mobiel erfgoed rijdt een 40 jaar oude Puch maar heel weinig. Een vrijstelling voor 40 dagdelen is ruim bemeten: een algehele vrijstelling voor 40+ brommers had hetzelfde effect gehad. Nu komt er weer een hoop bureaucratisch geregel bij (alleen aangemelde brommers, hoe leg je vast of je 10 of 30 dagdelen hebt gebruikt) wat voorkomen had kunnen worden. Doel van de gemeente is schoner rijden en dat kan al bereikt worden als je speciale benzine tankt. Op de laatste jaarlijkse Kâhwe Klâhwe rit in januari, waar 400 Puch-rijders op af kwamen, gebeurde dat al. Toen konden alle deelnemers vooraf speciale Triboron mengsmering en Ecomaxx oldtimerbenzine tanken.